Gemeente Hellevoetsluis

Gemeente Hellevoetsluis

Durf te vragen

De website van de gemeente Hellevoetsluis bedient een breed publiek. Dat bestaat niet alleen uit een kleine 40 duizend inwoners, maar ook uit ondernemers en de vele toeristen die de historische vestingstad jaarlijks bezoeken. Met hulp van Green Valley ontsluit de gemeente op overzichtelijke wijze de belangrijkste informatie via hun website.

Top taken website

Hellevoetsluis maakt gebruik van een zogenaamde ‘Toptaken site’. Op een dergelijke site krijgen de onderwerpen die door website bezoekers het meest bekeken worden een prominente plaats op de homepage. Zo zijn de toptaken van de inwonersportal onder andere het doorgeven van een verhuizing of het aanvragen van een rijbewijs.

“We monitoren actief het gebruik en gedrag van bezoekers op onze site. De gegevens uit Google Analytics vertellen ons welke informatie er op dit moment veel bekeken wordt en waar men het meest naar zoekt”, vertelt Anita Groenendijk van de gemeente Hellevoetsluis. “Op basis van die gegevens kunnen we de toptaken op de homepage aanpassen. Dat kan dus specifiek voor de tijd van het jaar zijn, zoals informatie over zwemwater in de zomer en gladheidsbestrijding in de winter. Dit maakt de website vraaggestuurd, een belangrijke eis voor een goede Toptaken site.”

Binnen en buiten de organisatie communiceren

Niet alleen de website, ook de nieuwe intranetomgeving richt Hellevoetsluis in  op basis van wensen en mogelijkheden van het nieuwe CMS.  Een belangrijke toevoeging aan intranet zijn de persoonskaarten, waar de gegevens en foto’s van alle medewerkers op staan.  Enerzijds is dit van belang zodat medewerkers een gezicht hebben bij hun collga's en anderzijds om inzicht te krijgen waar collega's zich mee bezig houden, wanneer ze werken en hoe ze te bereiken zijn."

Durf te vragen

Daarnaast is de “Durf te vragen widget’ een leuke toevoeging aan de intranetomgeving. "Deze widget geeft collega’s de mogelijkheid om meer met elkaar te delen dan alleen zakelijke informatie. Medewerkers kunnen hier bijvoorbeeld persoonlijke spulletjes te koop aanbieden of vragen of iemand actiezegeltjes van de supermarkt over heeft."

Eenvoudig actueel

Over de gebruiksvriendelijkheid van de software van Green Valley is de gemeente enthousiast:  “De software van Green Valley is vooral gebruiksvriendelijk. Dat is belangrijk , want met een decentraal beheer zijn de vakafdelingen zelf verantwoordelijk voor de content op de site die bij hun afdeling hoort. Deze mensen werken niet of nauwelijks met een CMS en daarom is het belangrijk dat de beheeromgeving gemakkelijk en gebruiksvriendelijk is en ze de informatie op de site eenvoudig actueel kunnen houden.”

 

Neem contact op

Frank Berkel
Accountmanager
f.berkel@greenvalley.nl

Frank Berkel Stuur bericht
Aanmelden nieuwsbrief
Top